Мартин Денчев е само 30г. и е един от най-успешните брокери у нас. Занимава с недвижими имоти от 7г. Първопричината да започне кариерата си в недвижимите имоти е била компанията Home2U, припознавайки я като място, което олицетворява представата му за брокер от най-високо ниво, а именно брокер – милионер. Впоследствие идва и страстта му към професията, когато усилията му започнали да дават резултат.
Как стартира за Вас 2024 година?
Винаги стартирам новата година със записване на целите, а след това ме обзема здравословна тревожност за постигането им. След това се концентрирам върху ежедневните действия, за да ги постигна.
Към какво се стремите в работата си? Какви са професионалните принципи, които отстоявате?
Стремежът ми винаги е бил да създавам партньорство с моите клиенти и да стана техен брокер до живот. Да свърша работата си така, че тя значително да надвиши стойността, която те заплащат. Искреността ми към тях смятам е била най-голямата сила за това да печеля клиентите си. Практиката ми показва, че хората харесват да си искрен дори когато им казваш неща, които не искат да чуят, а когато си добър търговец и успееш и да ги поднесеш по разбираем начин и им дадеш и решение, това е гаранция за успех.
С какво се различава Home2U от останалите агенции за недвижими имоти?
Home2U е създадена с идеята да преобрази нашия, макар и млад пазар на недвижими имоти. От това да създаде институционална визия на брокера, знанията му и неговото отношение към работата и клиентите, до това непрекъснато да задава нови тенденции. Имаме безотказно работеща стратегия, която гарантира на клиентите ни перфектна услуга, а на брокерите – интензивни резултати.
Имате ли си любим тип клиенти?
Обичам да работя с хора, които са били “опарени” от пазара. Там се изисква допълнително усилие за спечелване на доверие и за затваряне на сделка, но когато го постигнеш, благодарността и препоръките, които бих получил впоследствие са много по-силни. Брокерската професия много прилича на маратон и именно този тип взаимоотношения могат да бетонират дългосрочна кариера.
Какви са най-големите предизвикателства на брокерската професия?
Най-голямото предизвикателство на брокерската професия е да бъдеш постоянен. В нашата професия няма таван на доходите и понякога човек може, дори с късмет да изкара за месец повече отколкото си е мислил, че може. Постоянството е това, което не ни дава да се отпуснем въпреки добрия или последователност от лоши месеци. След това за мен се нареждат – желанието да надграждаме ежедневно знания, личностното развитие, дисциплина, безотказност и работа с егото.
Какви качества притежава един добър брокер?
Добрият брокер трябва да бъде искрен със своите клиенти и да познава добре пазара, в който работи. Да се води от нуждите на клиента, а не от параметрите на своя продукт или услуга. Смятам, че прилагайки това е невъзможно клиента да остане разочарован.
Голям ли е процентът на нелоялната конкуренция? Спъват ли „домашните брокери“ дейността ви?
В България брокерската професия все още е нерегулирана, което позволява съществуването на така наречените “гаражни” , “креватни” или “домашни” брокери. Това са хора, които често не са фокусирани само в тази професия, рядко се обучават, надграждат, усъвършенстват и не им е приоритет да инвестират в професията и развитието си (за това някои не плащат дори за офис). На нас такива хора не ни пречат на бизнеса, защото ние се отличаваме драматично от тях. Нашите клиенти търсят добра услуга и надежден брокер, а не евтина комисионна. Но пречат на клиентите, защото много често клиентите, които се подлъгват по ниската цена науслугата им, после идват при нас да оправим нещата, ако вече не е късно за това. Просто хората трябва да свикнат, че евтината цена на услугата в недвижимите имоти ВИНАГИ излиза скъпо после. За жалост често много по-скъпо, отколкото 3,6% комисионна за професионален брокер на добро ниво.
Влияе ли по принцип рекламата във вашия бизнес? Като че ли хората предпочитат мнението на познати, а не лъскави витрини.
Разбира се. Масираната рекламата винаги е основен фактор за разрастването на една компания и достигането до нови клиенти и пазари, но за да бъде ефективна, тя върви и с голямо количество усиля, с които да бъде подплатена. От друга страна много добре знаем, че най-силната реклама, не само в бизнеса с недвижими имоти е препоръката, от човек на човек. Смятам, че за постигането на феноменални резултати е нужно да отделим еднакво внимание на това да създадем отличаваща се и масирана реклама, както и да даваме най-доброто от нас в сделката, което неизбежно е свързано с много препоръки от нашите клиенти.
Каква 2024-та година очаквате?
Очакванията обикновено са плод на отношението на човека към нещата. Ние сме положително настроена структура и очакваме позитивна, балансирана и стабилна година.