Конкурсът за иновации ИЗБРАН ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА стартира сезон 2025
Авторитетният международен формат е с нов представител за България и силен експертен комитет
23 януари 2025 г., София
На специално събитие в х-л Хилтън София, новият представител за България на „Избран продукт на годината“, г-жа Ирена Комитова и нейният екип събраха представители на бизнеса, медиите и бизнес организациите, за да дадат старт на тазгодишното издание на конкурса за иновации.
Специални гост лектори на събитието бяха Филип Гелдер, предприемач и съосновател на Voted Product of the Year worldwide; Фара Дриуич – мениджър на агенцията за пазарни проучвания и потребителско тестване treetz , както и Таня Карагеоргиева, представител на Deloitte – одитор и гарант за методологията на конкурса.
Лекторите споделиха актуални данни за процента иновации в различните сфери на произовдство и услуги, потребителски стоки и B2B сфера. Очертаха тенденцията, че иновациите в глобален план намаляват и затова е още по-важно да бъдат показани на потребителя.
Експозето на Deloitte застъпи актуални тенденции в начина на паазруване на потребителите у нас, разделени между модерна търговия, квартални магазини „по удобство“ и онлайн и подчерта появата на нови играчи в сектора „по удобство“ като тенденция на пазара.
Експертният комитет, който верифицира резултатите от конкурса и присъжда специална награда от тази година е както следва:
Боряна Бъчварова, редактор, „Капитал“ и capital.bg
Доника Ризова, журналист, писател, Комуникационен директор на Сдружението за модерна търговия
Катя Джатова, главен редактор, списание „Прогресив“
Яна Иванова, Изпълнителен директор на Сдружение Храни и напитки България
Георги Руйчев, Изпълнителен зиректор на Български Форум на Бизнес Лидерите
Свилен Стрезов, Председател на Българска Асоциация на Рекламодателите
МЕТОДОЛОГИЯ НА КОНКУРСА:
От 1987 г. насам конкурсът „Избран продукт на годината“ насърчава и отличава продуктовите иновации. Основен участник в процеса по присъждане на отличията в различни категории са потребителите. Проучването на тяхното мнение се провежда
чрез онлайн гласуване измежду 4 000 респондента.
На други пазари се прилага и втори етап – продуктов тест от страна на потребителите чрез мобилно приложение, което предстои у нас в следващите години.
Участниците получават доклад за потребителското мнение и при награда в категорията си – правото да ползват логото „Избран Продукт на Годината“ върху свои опаковки, в кампании или на рафта за следващата година.
Проучвания на база историята на конкурса у нас показват повишаване на продажбите с до 30% на продукти, носители на логото.
Мисията на компанията е да изгради най-обширната свързана база данни от реални, проверени потребители, които активно да предоставят информация за продукти и брандове чрез независима дигитална платформа. Събирането на такива данни е от ключово значение за марките и техните стратегии за развитие на пазара.
“Вярваме в силата на иновациите. Смислени, отговорни и полезни иновации, които не просто служат на отделния човек, но влияят положително и на света. Ето защо от 1987 г. потребителите са в основата на нашия подход, въплъщавайки нашето мото “От и за потребителите”. Именно те са най-способните “съдии” и могат обективно да оценят иновациите, които подобряват живота им.
Влизайки в ролята на свързващо звено между потребители, марки, дистрибутори и продукти, ние подпомагаме изграждането на екосистема от потребителски сертификати. Така разкриваме иновациите, които проправят пътя към устойчив напредък и по-добро бъдеще за всички”, сподели Филип Гелдер.
Процесът по кандидатстване за “Избран продукт на годината” за 2025 г. вече е отворен, а повече за конкурса можете да научите на www.poybulgaria.com.
За повече инфорвация, последвайте „Избран продукт на годината“ в социалните мрежи:
LinkedIn, Facebook и Instagram.
Или се свържете с :
Карина Тошева
+359 898 361 266