В модата, както и в киното, големите имена не просто присъстват — те създават забележителни акценти. Louis Vuitton отдавна е повече от символ на луксозно пътуване — марката умело се превърна в киногерой със собствена драматургия. От куфарите с монограм във The Darjeeling Limited до ексцентричните чанти във Sex and the City, присъствието на Louis Vuitton в киното е част от визуалния език на съвременната култура.
Първите му флиртове със седмото изкуство датират още от 20-ти век, но истинското сливане настъпва през последните две десетилетия. През 2007 г. Уес Андерсън избира куфари с ръчно рисуван монограм от Vuitton за своите герои в The Darjeeling Limited. Всеки куфар разказва история, всяка ивица носи емоция. А в Sex and the City, Кари Брадшоу подарява чанта Louis Vuitton Multicolore на Луиз — визуален символ на принадлежност към свят, където стилът е съдба.
Същата тази чанта, плод на сътрудничеството между Марк Джейкъбс и японския артист Такаши Мураками, се появява и в Mean Girls.
Louis Vuitton не просто облича героите — той вдъхновява цели колекции. Пре-Fall 2020 кампанията на Никола Жескиер, заснета като колаж от филмови плакати, прелива от научна фантастика, хорър и носталгичен неон. Актрисите Софи Търнър, Лиа Сейду и Мишел Уилямс се превърнаха в героини на собствена кино вселена, облечена в френски авангард.
Cruise колекцията за 2016 г. пък се разгръща в пустинята, като спомен от The Hunger и 3 Women, с мистичното присъствие на Дейвид Боуи като стилистичен фантом. В последната есенна колекция на Жескиер (Fall 2025), модата се качва на влака: в композиции, вдъхновени от пътувания и френски артхаус филми, Louis Vuitton отново влиза в ролята на разказвач.
На червения килим, брандът е предпочитан избор на Алисия Викандер, Саоирсе Ронан и Гема Чан. Но и мъжете не изостават — Спайк Лий, председател на журито в Кан през 2021 г., носи два костюма, създадени от покойния Върджил Абло: един в пурпурно розово, друг с преливащ залез, напомнящ, че стилът може да бъде манифест.
Louis Vuitton не просто присъства в киното — той е част от неговия сценарий. Както всяка велика роля, той влиза, оставя следа и напуска сцената с аплодисменти.