Новият буферен паркинг, който се изгражда с бързи темпове край Русе, може да взриви бомба от емоции, когато стартира своята дейност, научи АНОНС. Причината е, че всеки камион ще трябва да плаща задължителна такса от близо 15 лева.
Паркингът, който ще е с капацитет за близо 700 камиона, се строи от частна фирма върху общински терен. Целта е той да отпуши кошмарните тапи, които се случват от години на бул. „България“ в крайдунавския град, като тировете изчакват на паркинга, за да преминат в Румъния.
Разбира се, удобството за русенци ще удари солен шамар на собствениците на камиони. В момента те плащат 72 лева, за да преминат по „Дунав мост“, като ще се наложи да платят нови поне 15 лева, които ще отидат във фирмата, оперираща буферния паркинг, научи АНОНС.
Всеки ден през ГКПП „Дунав мост“ преминават около 2 хиляди камиона. По груби сметки приходите от паркинга ще бъдат около 30 бона всеки ден.
Неприятното за транспортните босове е, че таксата е задължителна, а ако компанията няма договор с фирмата, оперираща паркинга, сумата е и по-висока. Ако искат шофьорите да преминат през границата, то ще трябва да платят тази сума, срещу която ще получат пейджър, по който да бъдат уведомени за преминаването им.
Същата сума се плаща и на паркинга на ГКПП „Капитан Андреево“, но тя е външна граница на Европейския съюз. От транспортните фирми не разбират защо трябва да се плащат толкова солени такси.
Въпросните 15 лева ще плащат както тировете, идващи от Турция, така и тези, чието седалище е в Русе. Тоест, независимо дали идваш от самия град, от Велико Търново или от хиляди километри, задължително плащаш такса, за да преминеш границата.
Фирмата, която е изпълнител, е „Тир Паркинг Русе“ ООД, създадена през лятото на 2022г., показа проверка на АНОНС. Малко след създаването си тя спечели открития конкурс за учредяване на възмездно право на строеж върху терен общинска собственост за срок от 30 години.
Колко ще влезе в общинския бюджет?
Определената от местната администрация начална тръжна цена за целия период на договора е 18 млн. лв., като „Тир паркинг Русе“ ООД спечели, наддавайки за отстъпеното право на строеж 18 200 000 лв.
От тях 6% (или малко над 1 млн. лв.) бяха изплатени преди подписване на договора, а остатъкът от достигнатата на конкурса цена ще се заплаща на 29 равни годишни вноски или малко под 600 хил. лв. на година, които ще влизат в общинската хазна.
Часове след публикуването на статията в АНОНС паркингът беше изненадващо отворен.
На платен паркинг не те питат, от каде идваш,винаги си плащаш,независимо от каде си.Сега ще е зле за тези които са хитрували и са изпреварвали.А дали ще бъде като на Капитан Андреево ,всичко зависи от собственика,паркинг като на Капитан Андреево има колеги които не са виждали никога,подръжка на чистота на плац,тоалетни,бани,ресторант и магазин огромен от пиле млеко на сносни цени.Това е трудно постижимо като се има на предвид кой влиза.
Добра сделка за общината отново, концесионера избива годишната такса за 20 дни и после 345 дена ам-гъл.
Паркинга сигурно пак е висш ВИСаджия или СИКаджия. Интересно. Общината не можеше ли да построи паркинга и да прибира таксите в общинския бюджет за училища, детски градини, градинки и т. н., а в частния престъпен джоб🤔
Този паркинг трябваше да го построи общината и всичките пари от такси и препускателни такива да влизат в общинския бюджет
Възмутен съм
Камьоните който се движат BG-RO/RO-BG защо изобщо трябва да минават през този паркинг.За тях трябва да има коридор EU.
Така се спира стокуобурота между двете държави. Пълна тъпотия .
Незабавно държавата трябва да се намеси ако ли не затваряне на паркинга и блокиране на границата. Иначе бранша и чуждестранните инвеститори са обречени на фалит.
Мисля че всичко това се прави умишлено