Всяка година по това време немалко хора от страната се чудят дали няма да им спрат съвсем влака или ще могат да го хванат само по обяд или нощем и така да не им върши никаква работа. На някои места, по икономически причини БДЖ най-после се сети да пусне автобуси, които са много по-икономични, отколкото да се търкаля локомотоив с един вагон или полупразна мотриса.
От друга страна обаче, хората, за добро или лошо, си искат трена. Доколко това е възможно да стане, ще разберем след около месец, когато ще влезе в сила новото разписание на държавния монополист в пътническите жп превози.
От години е известно тежкото състояние както на пътническите ни влакове, така и на голяма част от линиите, по които те се движат, пише „Галерия“. Може да се каже, че железницата ни е огледален образ на шосетата и бръмчащите по тях стари леки автомобили и на състоянието на транспорта в цялата ни държава. От началото на октомври спряха влака между Добрич и Кардам и между Самуил и Силистра.
В отговор на запитване на изданието от пресцентъра на „Холдинг БДЖ“ изпратиха официалната си позиция по вечния проблем с разписанието и невъзможността да се осигури качествена услуга на повече места в страната.
„В Северна България обект на анализ за намаляване на броя на влаковете поради липса на достатъчен интерес към тях бяха основно неелекнрифицираните участъци между Добрич и Кардам и между Самуил и Силистра“, пишат от БДЖ.
От компанията добавят, че в момента работата по окончателния график продължава, като се организират индивидуални срещи и онлайн разговори с областните и общинските ръководства на насеените места, които изразиха недоволство от предложения вариант на графика за движение на влаковете през 2025 година.