Германският производител на луксозни автомобили „Порше“ (Porsche) публикува днес разочароващи данни за продажбите на фона на слабото търсене в Китай и обновяването на някои популярни модели, предаде ДПА.
Общият брой на доставените от „Порше“ автомобили през първите девет месеца на годината е 226 026 в световен мащаб, което е спад от 7 на сто на годишна основа. Продажбите на ключовия китайски пазар са намалели с 29 на сто за същия период, което според компанията се дължи на трудната икономическа ситуация в Китай.
„Порше“, основната марка в портфолиото на водещия европейски автомобилостроител „Фолксваген“ (Volkswagen Group), също така е продала с 5 на сто по-малко автомобили в Северна Америка, тъй като митническите забавяния са възпрепятствали доставките.
Германският пазар е светъл лъч за марката, където доставките са се увеличили с 8 на сто през първите три тримесечия.
Продажбите са се увеличили с 1 на сто в останалата част на Европа и с 3 на сто на отвъдморските пазари – широка категория, включваща Африка, Латинска Америка, Австралия, Япония и Корея.
Спадът е в някаква степен очакван, тъй като базираната в Шутгарт компания трансформира автопарка си с нови версии на електрическия спортен автомобил „Порше Тайкан“ (Porsche Taycan), моделите „Панамера“ (Panamera), „Кайен“ (Cayenne) и „Макан“ и класическия 911.
Преходът между различните моделни серии е сложен, което води до пропуски в продажбите на отделните пазари.
Директорът по продажбите Детлев фон Платен заяви, че търсенето от страна на клиентите остава стабилно, а отзивите за новите модели са добри, отбелязва БТА.
„С увеличаването на наличността на продуктите сме оптимистично настроени за последния етап от 2024 г.“, каза той.