Alexandra Travel е повече от туристическа агенция – това е сбъдната мечта, превърнала се в начин на живот. Вече 17 години компанията създава незабравими пътувания, вдъхновява своите клиенти и доказва, че качеството, личното отношение и професионализмът са ключът към успеха. Зад всичко това стои човек с визия, страст и упоритост – Изабелла Лориева. В „Истории на успеха“ АНОНС ще се опита да надникне зад кулисите на бизнеса, за да разберем как се преодоляват предизвикателства, как се изгражда доверие и как една идея се превръща в утвърден бранд.
Как се роди идеята за Alexandra Travel и как започнахте преди 17 години?
Идеята за създаването на Alexandra Travel се роди от дълбоката ми страст към пътуванията и желанието да споделям емоциите, които носят новите места и култури. Още от дете пътувах с баба ми, която организираше екскурзии като председател на пенсионерски клуб. Тези преживявания запалиха любовта ми към туризма и ми показаха, че най-ценни са именно споделените моменти и емоции.
Кои бяха най-големите предизвикателства в първите години от бизнеса?
Стартирахме в период на криза, а всяка стъпка беше процес на проба и грешка. Това обаче ме изгради като личност и помогна да създам устойчив бизнес модел. Сблъсквах се с много предизвикателства както в туристическия сектор, така и в цялостната бизнес среда в България. Въпреки това, винаги съм вярвала, че с усърдна работа, коректност и отдаденост всичко е възможно.
Как се промени туристическият сектор през последните две десетилетия и как се адаптирахте?
Туризмът се променя постоянно и адаптацията е ключът към успеха. Когато започвахме, разнасяхме брошури по входовете и чакахме с часове пред директорските кабинети, за да представим услугите си. С времето преминахме през редица трансформации – смяна на лога, офиси, екипи, нови партньорства.
Ковид пандемията беше тежък удар за целия сектор, но благодарение на лоялността на нашите клиенти, успяхме да започнем отначало. Днес сме активни в онлайн пространството, развиваме социалните си мрежи и работим с инфлуенсъри, за да достигнем до повече хора.
Какви качества трябва да притежава успешният лидер в туристическия бизнес?
Всеки ден уча нещо ново и осъзнавам, че лидерството изисква мултифункционалност. Според мен най-важните качества са визионерско мислене, отговорност, лоялност, иновативност, гъвкавост, адаптивност, упоритост, комуникативност и харизма.
Как подбирате хората в екипа си и как ги мотивирате?
Разчитам много на интуицията си при подбора на служители. Най-важното за мен е хората в екипа да припознаят себе си в нашата мисия – „Създаваме щастие“. Когато работиш със сърце и споделени ценности, успехът е гарантиран.
Как управлявате два офиса – в Русе и София, и как се справяте с дистанционната координация?
Не е лесно, но с постоянна комуникация, контрол и ангажираност успяваме да поддържаме високо ниво на организация и обслужване.
Какво отличава Alexandra Travel от конкурентите и как печелите доверието на клиентите си?
Нашият фокус е върху бутиковия и персонален подход. Избягваме масовия туризъм и се стремим да предложим качество, комфорт и лично отношение. Контактът с хората е в основата на нашата работа – както в офисите, така и по време на самите пътувания.
Как се промениха предпочитанията на туристите през годините и кои са най-търсените дестинации днес?
Хората все повече търсят качествени и добре организирани пътувания. Всяка година има различни ТОП дестинации. В момента най-атрактивни са Дубай, Испания, Словения, Италия и Румъния.
Как социалните мрежи и дигиталният маркетинг влияят върху бизнеса ви?
Дигиталният свят промени изцяло туристическия сектор. За съжаление, много хора се доверяват на неподготвени инфлуенсъри, които могат да подведат аудиторията. Затова е важно клиентите да следят професионалистите в бранша и да избират доказани агенции с опит.
Туризмът беше силно засегнат от пандемията. Как се справихте в този труден период?
Беше изключително тежко. Загубихме голям офис и екип, но оцеляхме благодарение на доверието на нашите клиенти. Започнахме отначало и с много усилия се върнахме на пазара.
Имате ли иновативни подходи или нови услуги, които въведохте, за да сте по-гъвкави?
Постоянно търсим начини да се развиваме и да предлагаме нови услуги. Благодарение на нашите редовни туристи, всяка година разширяваме портфолиото си от екскурзии.
Какво ви мотивира да продължавате въпреки трудностите?
Нашите клиенти и приятели, които ни подкрепят и оценяват качеството на услугите ни. Знаем, че не сме застраховани от непредвидени ситуации, но винаги се стремим да предложим най-доброто.
Какви са плановете ви за развитието на Alexandra Travel в следващите години?
Планираме да разширим предлаганите бутикови самолетни пътувания, както и ритрийт и духовно насочени пътешествия. Сред предстоящите ни дестинации са Валенсия, Дубай, Краков, Кипър, Рим, Венеция, Сараево, Словения и Хърватия.
Ако можехте да се върнете назад във времето, бихте ли направили нещо различно?
Не бих променила нищо. Благодарна съм, че съм намерила своето призвание – да бъда полезна на хората чрез пътуванията, които организираме.