Кунчо Кунчев управлява „Общински пазари”-Русе от 15 години. От 2004 година работи в общинското предприятие, като преди това е бил ръководител на инфраструктурни проекти в отдел „Наемни отношения”, след което става заместник-управител. Завършил е математическата гимназия „Баба Тонка”, след това като срочно служещ завършва Школата за запасни офицери в Плевен. Висшето му образование е от Стопанската академия „Димитър А.Ценов”, специалност „Управление на фирмата”. Семеен е, съпругата му е учител, има две деца.
– Какви са основните предизвикателства, пред които се изправят Общинските пазари в Русе?
Основните предизвикателства пред общинските пазари в Русе са ежедневни. В момента започваме изграждането на нов пазар в квартал „Чародейка“ на улица „Филип Станиславов“, който вече е заграден. За този проект беше необходимо около година, за да намерим средства и да осигурим всичко необходимо за стартиране на дейността. Имаше също така значителен обем разрешителна документация, която трябваше да бъде изготвена.
Разполагаме с около 15 търговски обекта, включително обществена тоалетна, павилион за сувенири, който започна работа през лятото, както и временни търговски обекти като Пролетния панаир и Ледения парк през зимата. Ежедневно възникват множество задачи, които трябва да бъдат решавани.
– Какви са основните стратегии за развитие на пазарите? Предстоят ли нови проекти, които искате да реализирате, освен проекта в квартал „Чародейка“?
Целта на „Общински пазари“ като търговско дружество е да има печалба и да генерира приходи за собственика си – Община Русе. През годините работим по различни проекти, разкриваме нови обекти или ремонтираме стари, за да им дадем потенциала за устойчивост и конкурентоспособност спрямо останалите търговски обекти в града. Според статистика от преди няколко години, Русе беше на второ място по брой търговски площи на глава от населението. Това означава, че имахме изключително много търговски обекти, а същевременно Русе не е толкова богат град и хората не са толкова платежоспособни. Без подходящи условия и нови инициативи, за Общински пазари би било трудно да се задържат на пазара.
Например, във Варна броят на пазарите е намалял от 12 на 5. В Русе, обаче, от 11 пазара през 2013 година, към днешна дата сме увеличили значително броя им. Стопанисваме също така и пазари с временен характер. Стремим се да разполагаме с разнообразие от обекти, за да можем да предложим подходящи условия за различни търговци.
– През лятото се откри първият магазин за сувенири в Русе. Какви други инициативи планирате за популяризирането на града?
Идеята за този магазин беше мотивите на сувенирите да са русенски – неща, които не могат да се намерят другаде. Нашата цел е да популяризираме града и същевременно да генерираме приходи. Интересното е, че всеки сувенир се произвежда в Русе от местни фирми. Магазинът предлага голямо разнообразие от продукти, включително и популярната българска роза, търсена от чужденците. За три месеца асортиментът в магазина се утрои.
– След около месец се очаква да ни обхване коледният дух. Всяка година в Русе се организират коледни базари и Леденият парк. Ще има ли нещо ново и различно тази година?
Да, всяка година в Русе се организира ледена пързалка. Понякога хората очакват тя да бъде на друго място, но това не е възможно от техническа гледна точка. Пързалката изисква пространство без канализация под нея и осигуряване на голямо количество електроенергия. Затова отново ще бъде разположена на площад „Св. Троица“.
Всяка година обаче около ледената пързалка добавяме нещо ново – украса, разнообразни коледни къщички, атракциони за деца, заведения, които дори работят в новогодишната нощ – нещо, което преди не се случваше в Русе. Тази година също ще е по-красиво от миналата, като вместо фургони, ще има коледни къщички.